Utställningsobjekt

Med denna tävla jag med på Cake&Design 2009.

Temat var musik, min tanke med denna är gothisk rock. Men det kan lika gärna vara Opera, som flera trodde att det var.

På scrollen står en text som är från Within Temptation - Pale. Som för mig, rör djupt.

Denna gången kom jag på första plats och det är jag mycket stolt över!









Scandinaviens största tårt tävling,
ansökte jag till hösten 2009.
Tema: Sagovärld

Tyckte det kunde vara en rolig utmaning och visst var de det. Jag kämpa med denna i många veckor.

Det som är ledsamt är att de ändrade reglerna 1min före det avgjordes,- man fick inte ha floristtråd i tårtan (min gröna kvist sitter fast med det). 
Men inget att göra åt nu och jag är stolt över vad jag lyckades med!

Jag kom på andra plats,
"Highly Commanded". 
 
Storleken på de små ävlorna kan ni se under sockerkonst, där en älva sitter bredvid en tio krona.


  





Sen har vi lite tårtor som jag har ställt ut utan att tävla med:

   Liten blåklocksbebis.



Spring.






Fler tårtor kommer.


Lite information.

Alla tårtor jag gör består av moussefyllning och är täckta med sockerpasta. Alla figurer och blommor är även i socker och är fullt ätbara. Det är det som är det fina och roliga med detta, att man kan äta blommor! :) 

Jag har gjort hemma privat till vänner och familj men får även nu lägga ut lite tårtor jag har gjort på min praktik på Cake&Design. Har praktiserat där i nästintill 2½ år innan de bestämde sig för att stänga och öppna ny butik i Täby och sluta med tillverkningen av tårtor. Det är mycket tråkigt men det har varit riktigt roligt och jag har lärt mig massor! Stort tack!

De tårtor som det står "Cake&Design" är de tårtor jag har gjort hos dem i deras namn. De som är döpta "normalt" har jag gjort hemma. Men jag lägger aldrig upp en tårta om jag inte gjort den själv, om inte annat så kommer det att stå under bilden isf.

Tryck Här för att komma till cake&Design.

Kommentarer
Postat av: Åsa Rimmi

Jag älskar feerna och sångerskan! Du är jätteduktig :) Använder du någon form till tjejerna eller gör du helt från hand??

2010-09-19 @ 09:05:20
URL: http://rimmis.com
Postat av: Fairycakes

Riktigt fina tårtor du har gjort!!! :o) Tyvärr kan jag inte kommentera på din sida, måste vara nåt fuffens så hoppas du ser detta. Har du målat kantbandet för hand? (makeup)



Tack för din fina kommentar! :o)

Ang feérna så har jag gjort alla för hand, pillrigt värre. ^.^

2010-09-20 @ 09:49:28
URL: http://null
Postat av: Smsa Låna

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-19 @ 21:47:20
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0