Ready Rolled Icing

Jag fick testa denna pasta som finns färdigutkavlad, precis som marsipan så är det rund och jämn och fin. Det är en tanke att det ska vara bra för dem som inte kan eller vill kavla sin pasta och grund idén är ju jätte bra! 
 
Jag tyckte däremot inte om den. För det första kan du inte göra så stora tårtor, en sådan här skulle inte täcka en av mina normalstora tårtor ens, 10". Anledningen är väl för att de är för höga, men gör du en tårta som är enligt svensk tradition i storlek tror jag absolut inte att det blir några problem. 
 
Min första tanke var hur pastan skulle se ut efter att man tagit bort den plasten och jag hade rätt i att den inte blev så vacker. Nu kan man göra det på två sätt, men jag gjorde på det sättet som jag tyckte var enklast, nämligen ha kvar pastan på plasten och vända den upp och ner på tårtan och sen trän av plasten försiktigt - detta resulterade i blank pasta med en massa ojämheter som var svåra att få bort. 
 
Denna gång hade inte jag en rund tårta, och denna är mkt mindre än vad en av mina normalstora är. (Bortse från min något mörka botten, tur att det bara var min dotter som skulle ha den, vet inte vad som gick fel men jag tror min ugn håller på att sjunga på sista versen)

 
 
 
Som ni ser finns det ojämnheter som jag inte fick bort, det skulle dock vara om man la på en del maizena och sen försökte stryka bort dem eftersom min smoother bara fastnade i den nu. 
 
Men gör man som slutresultatet blev av denna tårta så spelar det inte så stor roll hur det sen ut, hur ojämn den är. Min dotter hade beställt denna tårta till sitt kalas med Halloween tema och det skulle vara gravstenar och Zombies.
 
 
 
 
 
Happy Halloween (så småningom)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0